Realizacja Programu Priorytetowego Czyste Powietrze na terenie Gminy Rydzyna – dane od początku trwania Programu do 31.03.2024r.
- Liczba złożonych wniosków: 272
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 124
- Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji: 2.417.258,50 zł
Gmina Rydzyna podpisała porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu (WFOŚiGW) w sprawie współpracy przy realizacji programu priorytetowego „Czyste Powietrze”. W ramach wsparcia, mieszkańcy Miasta i Gminy Rydzyny będą mogli składać wnioski o dotację w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Rydzyna.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom właścicieli budynków mieszkalnych jednorodzinnych, uprawnionym do uzyskania dofinansowania w ramach programu priorytetowego Czyste Powietrze, w Urzędzie Miasta i Gminy Rydzyny jest uruchomiony Punkt informacyjno-konsultacyjny programu Czyste Powietrze.
Punkt konsultacyjno-informacyjny
Programu „Czyste Powietrze”
Gmina Rydzyna
ul. Rynek 1 (budynek C, pokój 12)
64-130 Rydzyna
Godziny przyjęć (po wcześniejszym umówieniu):
Poniedziałek: 08.00 do 16.00
Wtorek – Piątek : 8.00 do 15.30
Kontakt telefoniczny:
Kornel Klefas tel. 65 5388 503 lub 508-908-572
Wnioski o dofinansowanie można składać poprzez:
- aplikację internetową, tj. Portal Beneficjenta (konieczne jest dostarczenie również formy papierowej z wymaganymi podpisami – można wysłać listownie do WFOŚiGW w Poznaniu lub złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy Rydzyna w celu przekazania wniosku),
- serwis gov.pl Skorzystaj z programu czyste powietrze (wymagana wyłącznie forma elektroniczna z podpisem zaufanym lub kwalifikowalnym).
Do złożenia wniosku w programie Czyste Powietrze niezbędne są:
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta na Portalu Beneficjenta oraz do złożenia wniosku), bądź dane do swojego profilu zaufanego,
- założone konto na Portalu Beneficjenta, dokładny adres internetowy do założenia takiego konta: Portal Beneficjenta
- PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki,
- numer księgi wieczystej,
- numer działki,
- przybliżony rok wystąpienia o pozwolenie na budowę,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2,
- wartość dochodu/rodzaj PIT,
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,
- dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku),
- zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż
3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (w przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania), - załącznik zawierający oświadczenia: współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli budynek/lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością); współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową),
- jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych,
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, orynnowania, materiałów budowlanych wykorzystanych do np. ocieplenia ścian.
Informacja o Programie Czyste Powietrze: